Jak napsat úspěšný článek
Nejvhodnějím typem propagace je článek. Pokud je publikován na důvěryhodném webu, zákazník získává důvěru i k inzertnímu sdělení.
Aby článek zákazníka motivoval k nákupu či objednání produktu nebo služby, musí mít jasná pravidla. Pokud budeme šetřit nebo objednávat napsání špatných textů, reklamní kampaň tím znehodnotíme.
Znají to novináři. Titulek článek prodává. To samé ví reklamní textaři, kteří vymýšlí reklamní slogany.
Titulek určený pro propagaci, třeba PR článek, je konkureční výhodou. A to za předpokladu, že je poutavý. Avšak pozor, aby nebyl zavádějící.
Pokud čtenář a potenciální zákazník na titulek klikne, máte velkou šanci ho přesvědčit ke čtení článku. Představte si, že vaší konkurenci se to díky špatně zvolenému titulku nepodaří...
Aby čtenář-zákazník si článek přečetl, je důležité ho přizpůsobit zvyklostem internetového prostředí. To znamená umožnit odkazy na jiné webové stránky či přímo do e-shopu, mít raději kratší text než dlouhý, dbát na dynamiku textu a mít na paměti, že stále více lidí si článek přečte v mobilním telefonu.
Při psaní článku, a to třeba i tiskové zprávy, je vhodné si ujasnit, jaká klíčová slova budou v textu napsána. Klíčová slova jsou podstatná kvůli vyhledávání ve vyhledáváčích.
Klíčová slova vybíráme podle cílení kampaně. Pokud se totiž fráze, kterou lidé zadali do vyhledávače shoduje s frází v článku, zobrazí se tučně. Zároveň na klíčová slova cílíme odkazy na externí webové stránky.
Klíčová slova pomáhají nejen zlepšovat pozici ve vyhledávačích, ale také díky nim se zákazník proklikne na firemní web či e-shop.
Článek je nutné psát jako strukturovaný text. Krátké odstavce a bez zbytečné slovní výplně.
Avšak ani to zcela nestačí k tomu, aby čtenář-zákazník pochopil, co se v článku píše. Aby si aspoň něco zapamatoval, je vhodné text dělit na menší celky, které se číslují.
Čísla se hodí ke zdůraznění výhod produktu či služby. Na stránkách s velkým množstvím textu umožňují si zapamovat důležitá hesla.
Ať už se jedná o reklamní texty či informační články, vždy zaujme text, ve kterém jsou tzv. power words. Jsou to silná, emočně nabitá slova, která mohou posílit čtivost článku, ale také CTR.
Power words jsou úderná slova, která v lidech vzbuzují
emoce. A ty mají na lidi větší vliv.
Reklamní článek se píše kvůli tomu, aby zákazník udělal nákupní akci. Použijte slova jako zaregistrujte se, přihlaste se, klikněte, objevte apod. Rozkazovací sloveso, musí souviset s tím, čeho chcete dosáhnout. S tím souvisí plánování reklamní kampaně.
Článek je ideální marketingový nástroj pro obsáhlejší popis produktu či služby. Umožňuje se více rozepsat o firmě, o produktu, o službě.
Tuto nabídku lze cílit i regionálně a oslovovat zákazníky z té oblasti, kde potřebujete. Pokud se snažíte podpořit prodej nějakou slevovou akcí, určitě zmíňku o ní přidejte i do článku.
Pokud jste se rozhodli pro reklamní kampaň, nezůstávejte u jednoho komerčního článku. Do mediálního plánování zahrňte od dvou a více článků, které budou napsány vždy jinak a s jinými klíčovými slovy.
Poté porovnejte, který článek byl u čtenářů úspěšnější a vyhodnoťte, proč.
Pokud si nevíte rady s tvorbou úspěšného článku nebo reklamní kampaní, nezávazně kontaktujte nás s poptávkou.