Proč internet

Tipy k vytvoření efektivní reklamy

Současná internetová penetrace dosahuje cca 7 000 000 uživatelů. V Česku žije cca 10 500 000 obyvatel.

Dle výsledků NetMonitoru (10/2015) používají již více než 3 miliony uživatelů mobilní telefon k návštěvě webových stránek.

Mezi nejnavštěvovanější kategorie patří zpravodajské weby, následují kategorie komunikační služby a bulvární magazíny.

Proč zvolit pro propagaci internet

Výhodou je neustále se zvyšující penetrace a čas trávený online. Na internetu je majetnější a mladší - z pohledu obchodu perspektivnější cílová skupina.

Je možno použít jak imagové, tak informativní kampaně.

Je možno cílit přesněji než v jiných mediatypech. Není třeba odhadovat, kdy která cílová skupina bude online – reklama uživatele zasáhne ve chvíli, kdy se připojí. Lepší kontrola nákladů a konverzního poměru.

Možnost využití velkého množství způsobů oslovení potenciálních zákazníků. Internet je budoucnost.

Tradičním médiím jako je tisk, klesá prodaný náklad a tím i čtenost.

Jak plánovat reklamní kampaň

Při plánování internetové reklamy je důležité plánování, které zahrnuje výběr vhodného webového portálu či skupinu více webů.

1. Správné načasování

Kdy nasadíme kampaň? Na jaře, v létě, na podzim či v zimě? Především záleží na produktu či službě, kterou chceme propagovat.

Správné načasování je základ úspěchu.

2. Image, produkt

Před realizací kampaně je nutné si ujasnit, co chceme propagovat. Zda více se zaměřit na inzerování značky (brand), aby ji veřejnost měla více v povědomí, nebo zda potřebujeme prodávat konkrétní produkt či služby.

Na základě stanovení prodejních cílů se volí délka a načasování kampaně.

Přečtěte si, jaké reklamní formáty lze využít.

3. Kde propagovat

Podle výrobku či služby se rozhodujeme, kterou cílovou skupinu chceme reklamou oslovit. Pro dosažení inzertního úspěchu musíme vybrat vhodné weby.

Pokud chceme nabízet kosmetické služby třeba na severu Čech, vybereme vhodný lokální web, který čtou především lidé z námi zvoleného regionu. Pokud chceme prodávat třeba auto, je vhodné inzerovat v rubrikách, které čtou především muži.

Podívejte se, kde lze propagovat.

4. Obsah webu

Aby reklamní sdělení bylo opravdu účinné, musí být vhodně zakomponováno do obsahu daného webu.

Pokud chceme propagovat třeba kosmetické služby pro ženy, inzertní sdělení bude více důvěryhodné na webech, kde se čtenářka dozví i další informace věnující se kosmetické péči.

Ne vždy je nutný velký zásah a čtenost daného webu. Záleží i na jedinečné cílové skupině. Je větší pravděpodobnost, že ženy, které se zajímají o kosmetickou péči, budou i potencionálními klientkami kosmetických salónů.

Obdobně to platí i v ostatních segmentech - auto, zahrada, bydlení, zdraví, hobby, cestování atd.

Přečtěte si, co je mediální plánování.

5. Doba nákupního rozhodování

Pokud nabízíte služby či výrobky, které potřebujete prodávat, ideální jsou akční nabídky. Vaším primárním záměrem je oslovit zákazníka v době před jeho nákupní aktivitou.

K tomu slouží nejen výzvy na webových portálech, ale i vhodné články, které zákazníka-čtenáře informují. Tyto články vedou čtenáře k nákupu a po propojení se stránkou inzerenta se ze čtenáře většinou stává zákazník.

Přečtěte si, jak inzerovat akční nabídky.

6. Obsah článku

Nejvhodnějím typem propagace je článek. Pokud je publikován na důvěryhodném webu, zákazník získává důvěru i k inzertnímu sdělení.

Aby článek zákazníka motivoval k nákupu či objednání produktu nebo služby, musí mít jasná pravidla. Pokud budeme šetřit nebo objednávat napsání špatných textů, reklamní kampaň tím znehodnotíme.

Abychom měli úspěšné výsledky reklamní kampaně, musíme dbát i na to, jak banner či reklamní článek vypadá a zda je srozumitelný. Musíme si uvědomit i to, že je to vizitka, jak zákazník naše produkty či služby vnímá.

Přečtěte si, jak napsat úspěšný článek.

7. Balíčky, neboli mediamix

Určitě se vyplatí rozložení reklamních investic do více webů než do jednoho. Nejen kvůli lepšímu zásahu, ale i k oslovení různých cílových skupin. Pokud pro každého namixujeme jiný typ sdělení, dosáhneme lépe našeho cíle.

Přečtěte si, jaké inzertní balíčky lze využít.

8. Internetový slovníček

V internetovém marketingu jsou to samé zkratky a možná nevíte, co znamenají. Přitom většina z nich jsou důležité ukazatele pro vyhodnování úspěšnosti reklamní kampaně.

Přečtěte si, jaký je slovníček marketingových pojmů.